14 Nisan 2010 Çarşamba

Farkındalık ve Sürdürülebilirlik

Bu gün üyesi olduğum Fikir Sahibi Damaklar tüketici insiyatifi hareketi lideri Defne Koryürek'in Terakki Vakfı okullarında yaptığı film gösterimi ve söyleşiye dinleyici olarak katıldım.
"Thousand Suns" filminden sonra bir minik konuşma ve ardından soru cevap kısmı var idi.
Defne yavaş yaşam, şıklardan çok yorumda bulunup alternatif yaratma konularından konuştukça bir kez daha bu gün durduğum konum itibari ile bundan sonrası için savunmak istediğim nedir sorusunu bir kez daha kendi kendime irdeledim.
Evet ben artık diyebilirim ki çocuklarım tercih haklarını kullanabilsinler diye çabalıyorum. Ben tercih hakkımı kullanabileyim diye çırpınıyorum. Bunun maddi kaygılarla da ilgisi olduğuna inanmıyorum. Farkındalık yaratmak istiyorum. Çocuklarım farkında olsunlar sahip olduklarının, olmadıklarının, yapabileceklerinin, yapamayacaklarının, etraflarının, ihtiyaçlarının, başkalarının ihtiyaçlarının. Duyarlı olsunlar, insana, çevreye, dünyaya.
Evet hareketin bir parçasıyım ama farklı bir noktadan bakıyorum. Gıda ve beslenme bunun en kolay anlaşılır biçimi. Bir o kadarda gerçek ve yakın, herkes için.
Farkındalık adına bakıyorum, sürdürülebilirlik adına bakıyorum. Evet lüfer bitmesin ama dahada önemlisi sadece lezzet adına değil, yaşamlarını sürdürebilmek adına lüfer ile ilişkisi olanlar adına, balıkçılar ve denizlerdeki döngü adına lüfer yok olmasın diyorum. Haksız kazanç, adil olmayan rekabet ile mücadele etmek, duyarlı olmak ve de farkındalık yaratmak adına lüfer yok olmasın diyorum.
Tabiki ben ve etrafımdakiler koyun olmasın ama sürüden de ayrılmasın istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder